Unngå en for lang periode med dårlig søvn

Det er noe man bør prioritere. For det å sove dårlig kan ha ekstremt mange dårlige effekter for din helse, og også hvordan du føler deg rent mentalt sett. Går det for lenge med dårlig søvn vil du til slutt ikke fungere like godt som et menneske slik du har gjort før. 

Om det er sånn at du for eksempel trenger en ny seng, eller om det er andre botemiddel å vende seg til, så bør du teste alt. Her har vi i det minste samlet noen tips for deg, slik at du kanskje for en bedre søvn på natten.

Forsøk å holde deg til en rutine

– Hold rommet fritt for rot og ting som kan plage deg. Sørg for at du har riktig madrass og sengetøy for dine behov. Feil madrass kan føre til muskel- og skjelettplager og søvnforstyrrelser.

– Bruk soverommet kun til å sove og sex. Unngå å bruke sengen til å se på TV, spise, jobbe eller annen aktivitet. Hvis du er en av de mange som liker å bruke sengen til å lese om natten, bør du kun lese bøker som gir deg glede.

– Terapeuter bruker ofte “avspenningsapparater” som en del av en behandlingsplan for søvnløshet. Med denne metoden, gjennom “apparat”, blir folk “koblet” til sovesengen. Hvis du opplever at du ikke klarer å sove, gå ut av sengen og gå til et annet rom, slik at du bare forbinder søvn med sengen og ikke blinkingen.

– Lag en vanlig syklus (plan) for å sove og holde seg våken. Kroppen din vil lære å stille inn sin egen interne klokke til timeplanen din, og til slutt vil den interne senderen din reagere, slik at du kan føle deg søvnig på et bestemt tidspunkt og våkne til et annet tidspunkt. En god måte å starte dette på er å begynne å våkne til samme tid hver morgen, også i helgene.

– Uansett hvor «fristende» det måtte være, kan en ettermiddagslur gjøre det vanskelig å sovne om natten. “Ekstra” søvn i helgen kan også forstyrre søvnplanen din og skape søvnløshet midt i uken.

– Begrens koffeinforbruket på ettermiddagen og kvelden. Husk at å spise sjokolade, drikke kakao og coca-cola også er kilder til koffein.

Noen gode knep

– Ikke drikk noen alkoholholdige drikker noen timer før du legger deg. Overdrevent inntak av alkohol i løpet av dagen kan også forstyrre søvnsystemet og føre til utilfredsstillende søvn. Røyking kan også forverre søvnen.

– Å trene i løpet av dagen er bra for å holde deg i form, men ikke driv med hard trening før du legger deg.

– Å spise tungt om kvelden eller spise rett før du legger deg kan forstyrre søvnen. Det er noe du generelt bør unngå

– Lag et «triks» om kvelden, rett før sengetid. Prøv å frigjøre tankene dine fra tyngende tanker og prøv å fordype deg i behagelige avslappende tanker, eller prøv å lese en bok som inneholder lykke, lytt til avslappende musikk eller se en hyggelig film. Det kan hjelpe mye. 

Den beste øyensminken for voksne kvinner

Det å bli eldre medfører utfordringer for oss alle. Det er ikke en enkel situasjon å være i, og spesielt ikke når du ser at sminken du pleide å bruke før ikke er like effektiv som tidligere. Da må man gjøre noe nytt, og øyensminke er noe som er problematisk uansett alder, egentlig. Men det blir naturligvis vanskeligere med alderen, så her får du noen tips. Det er opp til deg å bruke dem, men det er greit å ha så mye informasjon som mulig. Så kan du ta det rette valget for deg. 

Start med øyenkrem

Du gjør sannsynligvis dette allerede, og i så fall fortsett med det gode arbeidet. Men hvis du har en sjanse for at du leser dette og ikke bruker øyekrem hver dag, vil kanskje dette tipset overbevise deg.  Både øyelokket og området under øynene må være ordentlig hydrert – men ikke fettete – med en god øyekrem

La brynene sette tonen for ansiktet ditt

Øyenbrynene dine bør formes på en måte som definerer ansiktet vakkert. Mye mindre sminke er nødvendig når brynene er riktig definert. Å forme brynene dine med et mykt pudder eller en tonet bryngelé gjør susen.

Og hold ting enkelt når du gjør brynene dine – for mye sminke og bryn kan virke tunge. Vær forsiktig med shimmer highlighter under brynet. På bilder skaper dette mye hvitt rom og virker tungt. Hvis du ønsker å fremheve buen og fortsatt trekke brynet ut, bruk en matt, høylys, nyanse i stedet for en shimmer.

Oppgrader din eyeliner

Eyeliner er en av de beste måtene å legge til definisjon til øynene dine, og nøkkelen til å spikre den er å få riktig formel. Når du er ung, ser et skarpt kattøye fantastisk ut, men når du blir eldre og huden blir mindre stram, er det nesten umulig å opprettholde en rett, jevn linje. Selv om du tegner den perfekt, vil den se vinglete ut når du slipper huden. Selvfølgelig er det unntak fra hver regel, men dette er bare en generell retningslinje. For å skape et sexy, ikke strengt utseende kan man bruke en myk eyeliner-blyant for å spore formen før den polerer litt mørkere matt eller satengskygge på toppen for å spre linjen. Du får definisjonen, men uten hardheten.

Og det vet vi er noe eldre kvinner er ute etter å oppnå. For mange av dem er ikke så harde som deres sminke får dem til å se ut. Det er dog noe som er en personlig preferanse for mange.

Det er mange tips man kan følge og øyensminke som sådan er bare et av dem. Det er mye annet man kan, og bør, gjøre, før man bør anse sminkingen som ferdig. Men et riktig steg på veien er det i det minste, og da blir det lettere jo bedre du lærer deg og jo mer vant du blir.

Vi vet at mange slutter å bruke sminke med alderen, og det kan jo være et alternativ det også!

Gjør hjemmet til en drøm!

Med tanke på at hjemmet ditt er stedet du bruker mesteparten av tiden er det naturlig at det er der du også bruker mest penger. Det å ha et fint og tilfredsstillende hjem kan utgjøre en stor forskjell mentalt sett, og når det kommer i forhold til hvor glad og lykkelig du føler deg. Det er noe mange kanskje undervurderer litt, men det er mye viktigere enn man. Og med tanke på at det finnes så mange forskjellige stiler og innredningsdesign man kan få seg, så vil det være muligheter til store forandringer. Ikke at det heller behøver nødvendigvis å være så dyrt, for det er mange gode løsninger som ikke behøver å koste skjorta. 

Det er klart, om man virkelig vil betale mye penger for innredningen hjemme kan man for all del det. Det er ingen som stopper deg, men det er ikke noe som er nødvendig, for å si det sånn. Så er det naturligvis en balansegang i forhold til det man er ute etter, det man har råd til, og hva man faktisk finner. Det er på en måte viktig at man ikke sier seg fornøyd med det man har, og hele tiden ser etter hvordan man kan forbedre seg. Det er naturligvis ikke noe som alle er interesserte i å gjøre, men med tanke på hvor mye nytt som hele tiden kommer ut, så er det kanskje feil?

Tilpass til ditt hjem

Det er klart at man må se an sitt eget hjem, hvorvidt det er leilighet eller hus. For på mange måter er det sånn at hjemmet man har som bestemmer hva man kan gjøre. Er det for eksempel sånn at du har litt lukkede omgivelser bør du se på mulighetene til å få inn så mye lys som mulig. Ofte hjelper det med hvite farger og ikke at man ikke forkludrer hjemmet for mye med store møbler og lignende.

En annen ting er det at også bør fokusere på de små innredningsdetaljene. Mange tenker ofte mye på valget av farger på vegg, sofa og lignende. Men da glemmer man fort vekk at lampevalget er utrolig viktig. Det samme kan man si om teppene man har, for alt må matche, om målet er å ha det så fint som mulig hjemme. Med slike ting kan man også tillate seg selv å være litt kreativ, for det er ikke noe som er veldig dyrt å kjøpe på nytt igjen, og kan byttes ut fort. 

Har du store rom og stor plass bør du se på mulighetene for hvordan du kan fylle det opp, men på en god og organisert måte. Det er ikke nødvendigvis sånn at du bør ha så store møbler som mulig, da det kan ha motsatt effekt av det man er ute etter å oppnå. 

Det viktigste er dog at man har en tydelig plan, og tilpasser den til hjemmet. Deretter vil det bli langt enklere å realisere den, når du vet hvordan behovet ditt ser ut. Og da vil du få et flott hjem!

Finn din optimale kontinentalseng

kontinentalseng

Har du en god seng i dag, eller føler du det er på tide med en ny. Med mindre du har kjøpt en seng de siste årene, så er det mye nytt som du kanskje ikke har fått opplevd. Det er viktig å prioritere seg selv og tenke på hvordan man kan få den beste søvnen mulig. Det er ikke noe som alltid er lett å gjøre, spesielt ikke om man ikke helt vet hva man skal se etter. Men løsninger vil man nok finne, for det er bare å skrive beste kontinentalsenger i Google, så vil du komme til Bedre Netter. Faktisk kan du heller klikke på lenken vår, og den vil føre deg dit direkte. Da vil du komme til en ganske unik butikk, både når det gjelder utvalget og kvaliteten på sengene, men også vilkårene og fordelene.

Det ser noe man egentlig legger merke til umiddelbart når man besøker siden. Det er en spesialist når det gjelder senger, og har noe av det beste av utvalg i Norge. De har kontinentalsenger i flere forskjellige størrelser, men kanskje er det enda viktigere at kvaliteten er høy uansett størrelse. Da kan du sove komfortabelt selv om du kanskje ikke betaler en skyhøy pris for sengen. Vi vet at alle har lyst på en seng som koster mye penger, men det å ha råd er en annen sak. Det har Bedre Nætter løst ved å gi deg en god kvalitet, uansett pris.

Continue reading “Finn din optimale kontinentalseng”

Verdien av gode og riktige vekstlys

vekstlys

Uansett om du har grønne fingre eller ei, om du har erfaring med blomster og botanikk generelt sett, så er det visse ting man behøver som et minimum. Man bør helst vite hva man driver med, men med prøving og feiling så kommer man seg ditt. Det er dog utrolig viktig å ha det riktige utstyret slik at blomsterveksten kan bli optimal. Derfor er det å finne riktig vekstlys til planer utrolig viktig, og kan ha en avgjørende rolle for hvordan planten ender opp. Det er kanskje ikke noe du har så mye kunnskaper om, ei heller vet du hvordan du bruker det. Og så bør du aller helst også vite hvor du finner de beste vekstlysene.

Continue reading “Verdien av gode og riktige vekstlys”